loading...
زندگینامه ها
الکس بازدید : 65 پنجشنبه 16 اسفند 1397 نظرات (0)

ویزیت و مشاوره روانپزشکی بزرگسال

ارزیابی روانپزشکی شامل اخذ شرح حال و معاینه وضعیت روانی است. 

روانپزشکی یکی از تخصص های  پزشکی است که انواع بیماری های حوزه ی روان را بررسی می کند. روانپزشک به ارزیابی و تشخیص و درمان و پیشگیری اختلالات هیجانی، شناختی و رفتاری از جمله اختلالات اضطرابی ، اختلالات خواب ، اختلالات جنسی ، اختلالات شخصیتی و …. می پردازد همچنین روانپزشک (Psychiatrist) برای تشخیص و درمان بیماری های پیچیده روانپزشکی مانند اسکیزوفرنی ،اختلال دوقطبی و… تخصص می بیند.

رواندرمانی تحلیلی بزرگسال

در این رویکرد درمانگر ابتدا به مسائل کنونی که فرد را درگیر کرده و بررسی مشکلات روزمره را بررسی می کند، سپس با رجوع به دوران کودکی ریشه های مسائل درونی فرد یافت شده و با تکنیک های تخصصی درمانی آسیب های دروان کودکی او درمان شده و از لایه های عمیق درونی به لایه های بیرونی تر فرد رسیده تا مشکلات روزمره و مسائل کنونی او نیز برطرف خواهد شد. همچنین دراین درمان فرد آگاهی به مکانیزم های دفاعی خود و مقاومت های خود دربرابر تغییرات آگاهی پیدا کرده و نوعی بینش و خودآگاهی به روند عملکرد ذهن در این درمان اتفاق می افتد.

رواندرمانی شناختی رفتاری

یک جز اساسی در درمان شناختی رفتاری آموزشهای مناسب برای بازسازی الگوهای تفکر و رفتارهای قبلی است که لازمه آن ارزیابی شناختی رفتاری دقیق از مراجع و مشکلاتش توسط درمانگر است .هدف اساسی ارزیابی، جمع آوری اطلاعات است تا در مراحل بعد با مفهوم پردازی مشکل و شکستن یک مساله پیچیده به اجزا کوچکتر بتوان مسیر درست را برای دستیابی به اهداف درمانی با همکاری مراجع تعیین کرد.

طرحواره درمانی

طرح واره ها باورهای ناهشیار و ناسازگار درباره ی خودمان، دیگران و دنیا هستندکه آنقدر برایمان واقعی و بدیهی اند که آنها را واقعیت محض می پنداریم و افسار افکار و هیجانات و رفتارهای ما را در دست می گیرند و باعث آشفتگی و نارضایتی در روابط عاطفی و بین فردی و شغلی می شوند. طرح واره درمانی در حوزه های مختلف زندگی افراد کاربرد دارد و برای افرادی مناسب است که مشکلات پایدار و تکراری در حوزه های خاص زندگی خود دارند.

منبع : hirbodclinic.com
الکس بازدید : 95 چهارشنبه 08 اسفند 1397 نظرات (0)

طراحی شگفت انگیز انواع میز عسلی ها

در مقابل هر مبلی یک میز جلو مبلی قرا می گیرد اما کنار آن مخصوص میز عسلی است، میزی کوچک و سبک که اغلب توجه زیادی به آن نمی شود. در این پست با انواع نمونه های میز عسلی ام دی اف، چوبی، فلزی و شیشه ای آشنا خواهید شد که قطع به یقین تمام نگاه ها را برای چند لحظه محسور زیبایی و طراحی شگفت انگیز خود می کنند، پیشنهاد می کنم حتما تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

شاید میز عسلی برای خیلی ها مهم نباشد، خصوصا خانه های آپارتمانی کوچک که کلا قید استفاده از میز عسلی را میزنند آنهایی هم که فضای کافی دارند اغلب به مدل های ساده ای که همراه ست مبل یا میز جلو مبلی عرضه می شود بسنده می کنند. میز عسلی فرصتی مناسب برای اضافه کردن نقطه ای جذاب و هیجان انگیز در دکوراسوین خانه است. وقتی چیدمان اتاق نشیمن خود را همه جوره تکمیل کردید، برای حسن ختام کار، قرار دادن حتی یک عدد میز عسلی با طراحی خاص و ویژه مانند مدل های زیر، کاری بی نهایت هوشمندانه و مثبت است. در بین تمامی مدل ها، از میز عسلی ام دی اف گرفته تا میزهای شیشه ای و فلزی باید بدنبال نمونه هایی باشید که خلاقیت، کارایی و زیبایی را یکجا در اختیارتان قرار دهند.

میز عسلی


ابتدا با چند مدل میز عسلی ام دی اف شروع کرده و سپس به معرفی سایر مدل ها می پردازیم. خیلی ها میز عسلی را به دلیل کمبود فضا در اتاق نشیمن قرار نمی دهند اما با انتخاب هوشمندانه می توان از میز عسلی کارایی بسیاری گرفت، مثلا مدلی که در شکل اول آورده شده در کنار حجم و اندازه کمش چند برابر بیشتر فضا برای نگهداری لوازم فراهم می کند. این میز جالب طرحی ترکیبی از ام دی اف و چوب طبیعی دارد، بدنه تمام ام دی اف است و رویه و طبقه ها از چوب درخت گردو ساخته شده اند. مدل های بعدی هم طوری طراحی شده اند تا کارایی و زیبایی را به بهترین شکل اجرایی کنند.

میز عسلی

 

میز عسلی

 

میز عسلی

 

میز عسلی
الکس بازدید : 73 چهارشنبه 08 اسفند 1397 نظرات (0)

مبلمان مناسب می‌تواند حس و حال خانه شما را عوض کند و به فضای اتاق شما رنگ تازه‌ای ببخشد. به نقل از آسمونیخرید مبلمان به همین راحتی نیست و شما باید حین انتخاب و خرید مبل مورد نظرتان به نکات ریزی دقت کنید که بعد‌ها از انتخاب خود پشیمان نشوید. در این مقاله ویژگی‌های مبل خوب و همچین راهنمای خرید مبل خوب را برای شما عزیزان منتشر می‌کند.

با توجه به اینکه بسیاری از ویژگی‌های مبل خوب وابستگی زیادی به سلیقه و شرایط جسمانی افراد استفاده کننده از آن دارد در زیر به ویژگی‌های را عنوان کرده ایم که تقریبا برای تمامی افراد شرایط آسایش و راحتی را فراهم میآورد.

 

مبل خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

ویژگی‌های مبل خوب چیست؟

ارتفاع پشتی یک مبل خوب باید بگونه‌ای باشد که شانه‌ها و قسمتی از گردن را محافظت کند.

قسمت پشتی یک میل استاندارد باید بتواند گودی کمر را پوشش دهد.

ارتفاع مبل از سطح زمین باید به گونه‌ای باشد که پا‌ها نه چندان کشیده و نه خم شوند.

چنانچه رویه مبل از چرم تهیه شده باشد، باید از سطحی ناصاف جهت جلوگیری از تعریق برخوردار باشد.

قسمت‌های مختلف مبل باید نرمی استانداردی داشته باشند به گونه‌ای که نه آنچنان سفت باشند که باعث برهم زدن آرامش شوند و نه آنچنان نرم که قسمت‌های چوبی مبل لمس شوند.

وزن مبل یکی از ویژگی‌هاییست که باید به آن توجه شود. مبلمان منزل باید از وزن سبکی برخوردار باشند و حمل آن به سادگی میسر باشد.

خلل و فرج:

در هنگام تعمیرات به کرات شاهد بوده ایم که اشیایی نظیر انگشتر، گردنبند، کیف پول و …. در از طریق بخش‌های از مبل در داخل مبل نفوذ کرده اند، به گونه‌ای که پیدا کردن آن توسط افراد خانه امکان پذیر نبوده است.

پارچه مبل باید رنگی داشته باشد که کثیف بودن سطح مبل را به راحتی آشکار نکند.

هنگام خرید یک مبل حتما آن را امتحان کنید و زمانی حدود ۱۰ دقیقه بر روی مبل بنشینید و پس از بلند شدن ببینید که آیا فرو رفتگی مبل به سرعت ناپدید میشود یا خیر. مبل خوب باید بتواند به سرعت به وضعیت قبلی خود برگردد.

دسته‌های مبل را امتحان کنید.

پارچه مبل باید کشیده باشد. از خرید مبل‌هایی با رویه شل خود داری کنید.

فنر‌های یک مبل خوب نه احساس میشوند و نه سر و صدا ایجا میکنند.

فوت و فن‌های خرید مبل خوب

دسته‌بندی برای مبل خوب

در بازار مبلمان، مبل‌ها براساس ساختمانشان به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ مبل‌های استیل یا سلطنتی، مبلمان نیم‌استیل که هم راحتی است و هم چوب استیل در آن به‌کار رفته و مبل‌های تمام راحتی که طرفداران زیادی دارد. البته دقت داشته باشید که مبل راحتی خودش به چند دسته تقسیم می‌شود که معروف‌ترین آن‌ها «ال»، «ال‌یو»، «شانو» و… است. معمولا مبل‌ها زمانی مقاوم خواهند بود که در ساخت اسکلت‌شان از مواد مستحکمی استفاده شده باشد. بد نیست بدانید جنس چوبی که در مبل استیل به‌کار رفته با مبل راحتی فرق دارد. اگر قصد خرید مبل استیل را دارید، سنگین بودن این نوع مبل نشانه خوب بودن آن نیست. دقت کنید که مبل باید سبک و به راحتی قابل حمل باشد که پیشنهاد ما مبل آرا سوفا هست !

زمانی که روی آن می‌نشینید نباید «جیرجیر» کند یا روی سطح صاف، لق بزند. یکی دیگر از را‌ه‌های شناخت یک مبل استیل خوب این است که رنگ به‌کار رفته در آن صاف باشد و روی مبل لکه نبینید. به همین‌خاطر روی سطوح آن دست بکشید تا از صاف و یکنواخت بودن رنگ به‌کار رفته در آن مطمئن شوید. مبل‌های نیمه‌استیل نوع دیگری از مبلمان است که در آن چوب و پارچه کمتری استفاده شده و به همین دلیل قیمت آن پایین‌تر از مبلمان استیل است.


البته قیمت مبلمان با توجه به جنس چوب و پارچه‌ای که در آن به‌کار رفته متغیر است؛ به‌طور مثال مبلمانی که در ساخت آن از چوب راش استفاده شده گرانتر است، اما سازندگان مبل معمولا برای مبل‌های راحتی از نوعی چوب به نام چوب سفید استفاده می‌کنند. این همان چوب کاج است. چوب گردو نوعی چوب خوب است و منبت خوش نقش را به خوبی می‌شود روی این چوب نشان داد، اما بعضی از چوب‌ها هستند که حین منبت‌کاری دچار شکستگی یا پیچ و تاب بدی می‌شوند. دقت کنید که چوب سفید به‌کار رفته در مبلمان استیل اصلا خوب نیست.

نقش‌ها در قیمت مبل خوب اثرگذارند

جالب است بدانید منبت‌کاری در قیمت مبل تأثیر زیادی دارد؛ مثلا فکر می‌کنید چرا مبل استیل دسته‌گلی، گران‌تر است؟ چون پایه‌های ضخیم‌تری دارد، چوب بیشتری در آن به‌کار رفته و منبت آن پرگل‌تر است. چوب این نوع مبل بیشتر است و مبل به نسبت بزرگ‌تری است. وقتی می‌خواهید مبلی منبت‌کاری شده خریداری کنید توجه داشته باشید که خطوط منبت صاف و منظم باشد. هر چه گل‌ها ظریف‌تر و پیچیده‌تر باشد قیمت مبل هم بیشتر است. وقتی مبلی می‌بینید که گل‌های درشتی روی آن منبت کاری شده تصور نکنید که کار زیادی روی آن صورت گرفته. دقت کنید که گل‌ها قرینه باشند و نقش تاج با پایه همخوانی داشته باشد.

به فوم مبل خوب دقت کنید

یکی از نکات مهم در خرید مبلمان فوم و اسفنج مبل است. معمولا تشک‌های دبل یکی از مناسب‌ترین نوع تشکی است که در ساخت مبل مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ چراکه به راحتی قابل شست‌و‌شو هستند. نکته دیگری که در فوم مبل باید دقت کنید این است که فوم‌ها از نوع سرد باشند یا اگر به جای فوم در ساخت مبل از اسفنج استفاده شده، اسفنج‌ها ۳۰ کیلویی باشند. بد نیست بدانید نوعی از فوم به نام فوم گرم در بازار به‌کار می‌رود که به ۳ ماه نکشیده قابلیت خود را از دست داده و در اصطلاح می‌خوابد.

اما از کجا بفهمیم فوم استفاده شده در مبل سرد است یا گرم؟ یکی از راه‌های ساده این است که بعد از فشار وارد کردن به فوم سرد، فوم خیلی زود به حالت طبیعی خود بازمی‌گردد، اما فوم گرم بعد از تحمل فشار با کمی تأخیر به حالت طبیعی خود برمی‌گردد. اگر هم از مبلی خوشتان آمده که در آن از اسفنج استفاده شده حتما دقت کنید که اسفنج ۳۰ یا ۳۵ کیلویی باشد. این نوع اسفنج‌ها سفت و قابل شست‌و‌شو هستند و با گذشت چند‌ماه از خرید مبل شکل و شمایل خود را از دست نمی‌دهند.

بهترین نوع پارچه برای خرید مبل خوب کدام است؟

یکی از بخش‌هایی که در خرید مبل توجه هر بیننده‌ای را به‌خود جلب می‌کند، پارچه به‌کار رفته در مبل است. در واقع پارچه مبل هم به اندازه فوم و اسفنج مهم است و اگر ماندگاری و مقاومت لازم را نداشته باشد، خیلی زود فرسوده می‌شود و شما باید دوباره دست به جیب شوید. به همین‌خاطر در زمان خرید ۶ دانگ حواستان را جمع کنید که بهترین و مناسب‌ترین پارچه را برای مبل خود انتخاب کنید.
البته خیلی از پارچه‌های مبلی موجود در بازار چینی هستند، اما شما باید بهترین نوع آن را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که پارچه موردنظر کش نیاید یا پرز‌های آن به مرور زمان کنده نشود. در این میان برای اینکه خیالتان راحت شود از خود فروشنده در این مورد سؤال کنید و بخواهید که در ضمانت‌نامه مقاومت پارچه را هم تأیید کند.

پارچه‌های ترک هم نوع دیگری از پارچه‌های مورد استفاده در ساخت مبلمان است که طرفداران خود را دارد. اگر قصد خرید مبلمان سلطنتی را دارید به یاد داشته باشید که بهترین نوع پارچه در ساخت این نوع مبل، پارچه‌های یزد ایران است. حتی به‌نظر خود فروشندگان مبل این نوع پارچه برای مبل‌های سلطنتی حرف ندارند و جالب اینکه در بعضی از مواقع دیده شده که کشور ترکیه این نوع پارچه را می‌خرد و در نهایت آن را به اسم ترک می‌فروشد.

پارچه‌های شانل، مخمل نانومیکرو، سلطنتی و… بخشی از پارچه‌هایی هستند که در بازار موجود است و در ساخت مبل از آن‌ها استفاده می‌شود. رایج‌ترین مدل‌ها مبل‌هایی با پارچه‌های مخمل و پارچه‌های سلطنتی هستند. شاید اگر گشتی در بازار بزنید متوجه بشوید که برای مبلمان سلطنتی از پارچه‌های سلطنتی، برای مبلمان راحتی از مخمل و برای مبلمان در اصطلاح «ال» از پارچه‌های چرم استفاده می‌شود.

البته انتخاب پارچه سلیقه‌ای است و بستگی به‌نظر مشتری دارد، اما برای راهنمایی بیشتر باید بگوییم که معمولا پارچه مخمل براق بهترین پارچه برای مبل است. همیشه درنظر داشته باشید که تراکم پارچه اهمیت زیادی دارد و اینکه وقتی دست می‌کشید یک تکه است و فشردگی آن را می‌توانید با لمس کردن احساس کنید. یکی دیگر از راه‌های مناسب برای شناخت تراکم پارچه این است که آن را جلوی نور بگیرید. مخمل براق پارچه مناسبی برای مبل‌های استیل است و به این نوع مبل زیبایی خاصی می‌دهد. معمولا وزن پارچه خوب سنگین‌تر است و همیشه قیمت، ملاک بهتر بودن نیست. مبلی که جنس خوبی نداشته باشد زیبایی هم ندارد و این را می‌توانید در نگاه اول احساس کنید. مبل‌های نامناسب رنگ ماتی دارند.

منبع : fardanews

الکس بازدید : 68 چهارشنبه 24 بهمن 1397 نظرات (0)

ژل رویال چیست؟ نحوه مصرف ژل رویال ؟

آکاایران: ژل رویال با خاصیت آنتی بیوتیک به عنوان  ضد تومور، کاهش دهنده فشار خون و تنظیم  کننده سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، اثرات آن بر سیستم عصبی و فعالیت هورمونی زنانه ، ثابت شده است.

نبض ما-مزایای سلامتی ژل رویال ، شامل توانایی آن برای جلوگیری از انواع مختلف سرطان، درمان ناباروری، کاهش کلسترول، محافظت از کبد، کاهش التهاب، اختلالات گوارشی، جلوگیری از پیری زودرس، کمک به کاهش وزن و افزایش جریان خون، است.

ژل رویال نوعی ماده مغذی تولید شده توسط زنبورهای کارگر است. لاروها به مدت طولانی از ژل رویال تغذیه می شوند تا ملکه  رشد کند. در واقع، ملکه صرفا ژله سلطنتی را در طول زندگی خود مصرف می کند. ژل رویال یک ماده سفید شیری رنگ مایل به زرد است که توسط غدد زنبور عسل کارگر ساخته شده است تا رشد و تکامل زنبور ملکه را افزایش دهد. ژله رویال، غذای اصلی ملکه زنبور عسل است.

 همچنین بخوانید : ژل رویال چیست ؟ | خواص ژل رویال | موارد درمانی ژل رویال | ژل رویال اصل چیست ؟

با توجه به تغذیه تخصصی زنبورها، تغذیه زنبورها و ملکه متفاوت است. ملکه ها تقریبا دو برابر اندازه زنبورهای کارگرهستند و ۵ تا ۸ سال زندگی می کنند (تقریبا ۴۰ برابر بیشتر از زنبورهای کارگر). این تفاوت ها منجر شده است تا این فرضیه به وجود آید که همانطور که ژل رویال تاثیر مثبتی بر ملکه دارد، می تواند بر انسان نیز چنین تاثیری داشته باشد یعنی بهبود سلامتی، بهبود باروری و افزایش طول عمر.

در بسیاری از کشورها ژل رویال،  به طور گسترده ای در بخش دارویی، غذا، بهداشت و لوازم آرایشی (به عنوان نرم کننده، مرطوب کننده، و مواد تغذیه کننده) ارتقا یافته است. این ژل، در طب سنتی، ماده ای برای افزایش طول  شمرده می شود. ژل رویال به عنوان تونیک پوست و محرک رشد مو نیز استفاده می شود.

خواص درمانی ژل رویال

ژل رویال یک محصول غذایی است که حاوی کالری بالایی است. این کالری به دلیل وجود پروتئین، کربوهیدرات و اسید های چرب، ایجاد شده است. برخی می گویند، مکمل ژل رویال، طول عمر را افزایش می دهد. این ادعا به طور کامل پشتیبانی نمی شود. با این حال، ژل رویال ، با کاهش میزان تری گلیسیرید و لیپوپروتئین، از قلب محافظت می کند.

مکمل ژل رویال می تواند تولید تستوسترون بیضه را افزایش دهد. تحقیقات حیوانی نشان می دهد که این ژل، قادر به افزایش استروژن در حیوانات، پس از یائسگی است. ژل رویال همچنین ممکن است اثرات استروژن را در جوانان کاهش دهد. البته پیش بینی این اثرات هورمونی، دشوار است.

ژل رویال حاوی انواعی از مواد مغذی غنی از جمله مواد معدنی مانند کلسیم، مس، آهن، فسفر، سیلیکون، گوگرد و پتاسیم، و همچنین بسیاری از ویتامین های خانواده B، بیوتین، inositol، فولات، اسیدهای نوکلئیک، گاما گلوبولین و ۱۷ آمینو اسیدهای مختلف، از جمله ۸ اسید آمینه ضروری (که بدن انسان نمی تواند تولید کند)، است .

تنظیم فشارخون

ژل رویال باعث تنظیم فشار خون می شود.تحقیقات نشان می دهد که برخی از پروتئین های موجود در ژل رویال،  تاثیر مستقیمی بر فشار خون انسان دارند. این پروتئین هیدرولیزات می تواند اثر طولانی مدت بر فشار خون داشته باشد. این ترکیب با پتاسیم موجود در آن به عنوان یک واسازودیلاتور برای کاهش استرس  و فشار در عروق خونی و قلب عمل می کند، ژل رویال، یک  روش شبیه سازی موثر، برای جلوگیری از بیماری های قلبی است.

طریقه مصرف

تحقیقات نشان داده است که  مصرف ژل رویال به طور مداوم ، در رژیم غذایی شما می تواند باعث کاهش قابل توجهی در میزان کلسترول شما شود، در نتیجه به شما کمک می کند از بیماری های قلبی و عروقی مانند حملات قلبی و سکته مغزی جلوگیری کنید.

با وجودی که عملکرد دقیق ژله رویال، در فرآیند باروری نامشخص است، برخی معتقدند که اثر آن بر باروری انسان، هنگام اتصال  به سلولاکتین، بالا است. سلولاکتین پروتئینی که بر مورفولوژی ملکه تأثیرمی گذارد. این موضوع  نشان  می دهد که افزایش تحرک اسپرم در مردان، در شانس بارداری ، تاثیر گذار است.

جلوگیری از سرطان

تعدادی از آنتی اکسیدان ها در ژل رویال وجود دارد  که به طور خاص، توانایی مهار بسفنول A را دارد. این استروژن محیطی است که با افزایش سطح سرطان پستان ارتباط دارد. بنابراین، با اضافه کردن ژل رویال به رژیم غذایی خود، می توانید از این نوع سرطان جلوگیری کنید.

الکس بازدید : 62 چهارشنبه 24 بهمن 1397 نظرات (0)

میز وسط مبل در اتاق نشیمن و پذیرایی جزء جدانشدنی چیدمان هر خانه ای است. با انتخابی هوشمندانه در این زمینه به راحتی می توانید کارایی خیلی بیشتری از میز جلو مبلی خود بگیرد. برای مثال شاید ترکیب میز جلو مبلی با میز ناهارخوری خنده دار بنظر برسد ولی وقتی هیچ فضایی برای قرار دادن میز جدا و صندلی وجود نداشته باشد، آنوقت فقط با فکرهای خلاقانه می توانید مشکل را حل کنید. یکی از این ایده های خلاقانه استفاده از میزهای جلو مبلی مخصوصی است که قابل تنظیم بوده و نقش یک میز ناهارخوری کوچک را نیز ایفا می کنند.

شاید مجله و روزنامه همیشه در اتاق نشیمن تان پخش است و جایی مناسب برای آنها پیدا نمی کنید. اصولا در چنین شرایطی استفاده از مدل های جدید جا روزنامه ای پیشنهاد می شود اما برای صرفه جوبیی در هزینه و فضا، می توانید این قابلیت را داخل میز اتاق نشیمن خود قرار دهید.  طرح های جدید و خلاقانه ای که برای میز وسط مبل ارائه می شوند بسیار متنوع و شگفت انگیز است. در این پست با 30 مدل بسیار جالب میز جلو مبلی از مدل ام دی اف گرفته تا شیشه ای و فلزی آشنا خواهید شد که همگی در عین زیبایی، کارایی بالایی نیز دارند.

میز-وسط-مبل (30)

میز-وسط-مبل (29)

ابتدا با چند مدل میز وسط مبل mdf آشنا خواهیم شد. مدلی که در شکل اول مشاهده می کنید یک میز عالی برای خانه های آپارتمانی به شمار می رود. در قسمت بالای یک حفره مربعی برای قرار دادن گلدان یا سایر اشیاء دکوری در نظر گرفته شده و پایین میز برای قرار دادن مجلات و روزنامه ها. مدل دوم طرحی ساده تر دارد رویه میز چوبی بوده اما پایه های کرومی و براق هستند. مدل سوم اما شاید یکی از خلاقانه ترین طرح های میز ام دی اف در بازار باشد. این میز سه طبقه بوده و دو طبقه بالایی آن قابلیت گردش به اطراف دارد که فضای نگهداری را چند برابر افزایش می دهد. روی بدنه ام دی اف این میز، روکش های گلاس کشیده شده تا ظاهری براق و لوکس داشته باشد.

میز-وسط-مبل (1)

الکس بازدید : 69 چهارشنبه 24 بهمن 1397 نظرات (0)

مبل تختخواب شو یک نفره در بین اسباب و اثاثیه منزل چیز جدیدی نیست، این مبل ها را می شود امروزه در بیشتر خانه ها پیدا کرد. اما سبک و مدل طراحی ای که انتخاب می کنید می تواند تا حد زیادی به نو و تازه بودن چنین وسایلی در خانه بیافزاید بطوریکه که دیگران از دیدن آنها شگفت زده شوند. همانطور که می دانید امروزه طرح های مدرن نزد مردم سرتاسر جهان طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است، دلیل آن هم این است که امروزه مردم به دنبال طرح های ساده و کاربردی هستند. طرح های مدرن در ظاهر ساده اند اما نمایی بسیار شیک و باکلاس به دکوراسیون هر اتاقی که در آن قرار بگیرند می دهند. مبل های تخت خواب شو در کنار جلوه لوکس و مدرنی که در اتاق ایجاد می کنند برای فضاهای کوچک آپارتمان بسیار مناسب هستند و می توانند بعنوان تخت خواب مهمان نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

قبل از اینکه به انتخاب مدل بخصوصی از مبل تخت خوابشو بپردازید مشخص کنید که چه افرادی قرار است از آن استفاده کند و در کجای منزل قرار می گیرند. چه اینگونه مبل ها را برای استفاده مهمانان می خواهید چه برای استفاده خودتان، سعی کنید مدل هایی را انتخاب کنید که تمامی نیازهای شما را برآورده کند؛ برای مثال اگر بدنبال مدلی هستید که قرار است همانند یک تخت عادی از آن بصورت شبانه و روزانه استفاده کنید باید توجه ویژه ای به نوع تشک و پارچه های بکار رفته در آن کنید تا راحت ترین شرایط در هنگام استراخت برای خود و سایر اعضای خانواده فراهم کند. اگر در اتاق خود با محدودیت فضا برای ذخیره سازی لوازم روبرو هستید بهتر است مدل هایی را انتخاب کنید که همراه با کمد و کشوی ذخیره سازی هستند. اینگونه مدل ها معمولا در قسمت زیرین خود فضایی پنهان برای نگهداری لوازم مختلف در نظر می گیرند.

Modern-Daybed-design-ideas (1)

Modern-Daybed-design-ideas (2)

Modern-Daybed-design-ideas (3)

Modern-Daybed-design-ideas (4)

Modern-Daybed-design-ideas (5)

Modern-Daybed-design-ideas (6)

Modern-Daybed-design-ideas (7)

Modern-Daybed-design-ideas (8)
منبع : اتاق
الکس بازدید : 81 جمعه 02 آذر 1397 نظرات (0)

ده نکته‌ی مهم برای ‌خرید خودروی خانوادگی

 

ده نکته‌ی مهم برای ‌خرید خودرو

با بخش دنیای خودرو مجله اینترنتی بیست ستون همراه ما باشید

 

وقتی که قصد ‌خرید خودروی شخصی دارید میل و سلیقه‌ی خودتان اولویت دارد، ولی برای ‌خرید خودروی خانوادگی موارد بیشتری را باید در نظر بگیرید. به‌هرحال وقتی صحبت از خانواده به میان می‌آید، امنیت و سلامتی مهم‌ترین عوامل برای انتخاب خودرو هستند. به همین دلیل در ‌خرید خودروی خانوادگی مناسب باید به دنبال ویژگی‌هایی بود که به ندرت در وسایل نقلیه‌ی اسپرت و لوکس دیده می‌شود.

در این مقاله سعی می‌کنیم دانستنی‌های مفید برای ‌خرید خودروی خانوادگی را ارائه کنیم و به بررسی مسائلی که در این مأموریت حساس و غالباً پردردسر باید از آن‌ها پرهیز کرد، بپردازیم. اگر خانواده پرجمعیتی داشته باشید حتماً میدانید که رفت‌وآمد داخل شهر و به‌خصوص مسافرت با خودروی شخصی با وجود هیاهو و تحرک بی وقفه‌ی فرزندانتان چالش بزرگی است. بچه‌ها در سنین مختلف معمولاً انبوهی از وسایل شخصی به همراه دارند از جمله صندلی‌های ایمنی کودکان، وسایل ورزشی و درسی نوجوانان. علاوه بر این به ندرت ساکت و آرام می‌نشینند و به اقتضای سن مرتباً در حال بروز هیجانات و شیطنت هستند. با این شرایط برای خرید یک خودروی خانوادگی که بتواند همه‌ی نیازهای خانواده را مرتفع کند باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت که عبارت‌اند از:

امنیت:

هیچ چیز مهم‌تر از سلامتی خانواده نیست و به همین دلیل باید در انتخاب گزینه‌های موردنظر به عنوان یک خودروی خانوادگی، امنیت اولین ویژگی موردتوجه باشد. برای اطمینان از امن بودن خودرو می‌توان رتبه‌ی آن در مؤسسات استاندارد امنیتی نظیر nhtsa (اداره‌ی ملی امنیت عبور و مرور در بزرگراه‌ها) و آزمون‌های ‌تصادف iihs  (موسسه‌ی بیمه‌ی امنیت در بزرگ‌راه‌ها) را بررسی کرد. البته به همان اندازه که میزان مقاومت خودرو در صورت بروز ‌تصادف اهمیت دارد، مجهز بودن آن به تجهیزات الکترونیکی کمکی برای ‌رانندگی امن‌تر و جلوگیری از ‌تصادف از جمله هشدار انحراف از مسیر، دوربین برای نقاط کور و کنترل سرعت نیز حائز اهمیت است.

در نظر گرفتن فضای مورد نیاز در شرایط کنونی و آینده‌ی نزدیک:

اگر به تازگی تشکیل خانواده داده‌اید باید تغییرات ممکن در آینده نزدیک را در نظر بگیرید. نیازی به صرف هزینه‌های زیاد و بی‌دلیل نیست و فقط کمی آینده‌نگری کفایت می‌کند. اگر کودک نوزادی دارید ویژگی‌های خودروی خانوادگی مناسب برای شما در مقایسه با خانواده‌ای با چندین فرزند نوجوان تفاوت دارد. به همین ترتیب نوجوانان و جوانان نیز امکانات متفاوتی طلب می‌کنند. این حقایق ممکن است بدیهی به نظر برسد ولی بسیاری از افراد در هنگام خرید فراموش می‌کنند که شرایط خانواده به سرعت در حال تغیر است و نادیده گرفتن این تغییرات به زودی باعث دردسر خواهد شد. بچه‌ها به سرعت بزرگ می‌شوند و همیشه احتمال اضافه شدن عضو جدیدی به خانواده وجود دارد.

شرایط خاص محل زندگی:

شرایط ‌آب و هوایی و کیفیت جاده‌های محل زندگی عوامل مهمی در ‌انتخاب خودروی خانوادگی هستند. قطعاً خودروی مناسب برای یک منطقه‌ی کوهستانی و سردسیر با مناطق کویری گرم دارای جاده‌های شنی و گردوغبار فراوان تفاوت دارد. توجه به این شرایط می‌تواند در انتخاب امکاناتی مثل 4wd، تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، عایق بودن در مقابل گردوغبار و رطوبت کمک کرده و از صرف هزینه‌های بیهوده جلوگیری کند.

نوع فعالیت‌ها و سرگرمی‌های خانوادگی:

فعالیت‌هایی که معمولاً با خانواده انجام می‌دهید و نوع تفریحات خانوادگی عامل مهمی در انتخاب خودرو است. ممکن علاقه‌مند به گشت‌وگذار در طبیعت باشید و مرتباً در مناطق کوهستانی و جاده‌های ناهموار رفت آمد کنید و یا اهل مسافرت هستید و به فضای زیادی برای حمل بار و یا حتی یدک‌کش نیاز دارید. پس بهتر است در هنگام ‌خرید خودروی خانوادگی تمام این موارد را نیز در خاطر داشته باشید.

توانایی مالی:

پیش از ‌خرید خودرو بهتر است شرایط اقتصادی خانواده را در نظر بگیرید و مبلغی را که واقعاً می‌توانید برای خرید هزینه کنید، به دقت محاسبه نمایید. فروشنده‌های خودرو مهارت زیادی در ترغیب مشتری به پرداخت مبلغ بیشتر برای خرید دارند و جذابیت‌های ظاهری در یک نمایشگاه اتومبیل ممکن است شما را به گرفتن تصمیم‌های غیرمنطقی وادار کند. قبل از قرار گرفتن در چنین موقعیتی همه جوانب اقتصادی کار را بسنجید و با آگاهی کامل از توانایی مالی خود برای خرید اقدام کنید.

مشخص کردن اولویت‌ها برای انتخاب:

در انتخاب یک خودروی جدید چه چیزی برای شما اهمیتی دارد؟ آیا برند و نام معتبر نظر شما را جلب می‌کند و یا صرفاً به دنبال عملکرد خوب و قابلیت‌های مفید هستید؟ درست است که برندهای معتبر همیشه محصولاتی باکیفیت ارائه می‌کنند ولی امروزه در بازار می‌توان خودروهایی پیدا کرد که علیرغم نداشتن معروفیت و نام معتبر بیشترین امنیت و سایر ویژگی‌های موردنظر شما را در خود دارند.

آگاهی کامل از مشخصات خودرو قبل از خرید:

احتمال اینکه با خرید شتاب زده و بدون تحقیقات کامل بتوانید خودروی خانوادگی مناسبی داشته باشید بسیار کم است. در حال حاضر همه‌ی کارخانه خودروسازی وب‌سایت اختصاصی دارند و علاوه بر آن مراجع معتبر زیادی به نقد و بررسی و اعلام قیمت انواع خودرو می‌پردازند. قبل از مراجعه‌ی حضوری برای خرید نهایی می‌توانید به راحتی به همه‌ی اطلاعات لازم برای انتخاب درست دسترسی داشته باشید و با آگاهی کامل اقدام به خرید نمایید.

آشنای با مراحل معامله‌ی خودرو و اطمینان از انتخاب درست:

در هنگام معامله‌ی خودرو اگر با مراحل کار آشنا باشید و همین‌طور دقیقاً بدانید که چه خودرویی می‌خواهید و اطلاعات کافی از توانایی مالی خود داشته باشید، فروشندگان خودرو به سرعت شما را به عنوان یک مشتری خوب و قابل اطمینان شناسایی می‌کنند. در حقیقت فروشنده‌های خودرو نیاز بیشتری به مشتری خوب دارند و مطمئناً آگاهی شما از جزییات احترام آنان را جلب خواهد کرد. با این پیش‌زمینه‌ی ذهنی شما می‌توانید به راحتی معامله را با شرایط خوب انجام دهید. ولی اگر از شرایط راضی نبودید و یا هرگونه تردیدی داشتید، بهتر است موقتاً از خرید خودداری کنید و مطمئن باشید که فردا همین فروشنده یا هزاران فروشنده‌ی دیگر خودرو مشتاق به معامله با شما هستند.

حصول اطمینان از مطابقت قرارداد کتبی با شرایط مورد توافق:

بعد از رسیدن به توافق بر سر شرایط خرید در هنگام تنظیم قرارداد کتبی، تمام اسناد و مدارکی را که برای امضا به شما می‌دهند، با دقت مطالعه کنید. همه قسمت‌های قرارداد و به خصوص تعهدات فروشنده و خریدار را با دقت بخوانید و مطمئن ‌شوید که کاملاً با آنچه بر سر آن با فروشنده توافق کرده‌اید، مطابقت کند. کوچک‌ترین جزییات یک سند رسمی، لازم‌الاجرا است و در صورت بی توجهی ممکن است در آینده برای شما دردسر زیادی ایجاد کند. اگر هر قسمتی از قرارداد آن برایتان ‌نگرانی و تردید ایجاد می‌کند تا پیش از امضای آن برای انصراف وقت دارید.

یادگیری کامل طرز کار همه امکانات خودرو در زمان تحویل:

امروزه بسیاری از مردم برای خرید تجهیزات اختیاری خودرو، هزینه‌ی زیادی می‌کنند ولی هیچ‌وقت زمان کافی به یادگیری طرز کار این تجهیزات اختصاص نمی‌دهند. بهترین زمان برای یادگیری کامل عملکرد امکانات مختلف خودرو، هنگام تحویل گرفتن آن است. در این زمان بدون هیچ ملاحظه‌ای در مورد تمام قسمت‌های خودرو سؤال کنید. به خصوص امکانات ناوبری و صوتی و تصویری که معمولاً عملکرد پیچیده‌ای دارند. در یک مسافرت خانوادگی هیچ چیز بدتر ازکارافتادن پخش گران‌قیمت خودرو به دلیل ناآگاهی شما از طرز کار آن نیست. آشنایی با طرز کار بعضی از تجهیزات امنیتی مانند سیستم کنترل سرعت حیاتی است و امنیت جانی شما و سایر افراد خانواده به آن بستگی دارد. پس عجله‌ای برای تحویل گرفتن خودرو نداشته باشید و زمان کافی برای یاد گرفتن همه چیز در مورد آن اختصاص دهید.

به خاطر سپردن این ده نکته و خرید یک خودرو خانوادگی با توجه این خصوصیات زیاد کار سختی نیست و نیاز به صرف زمان یا هزینه‌ی اضافه‌ای ندارد. در هنگام خرید هراسان نباشید ولی احتیاط کنید. همراهی اعضای خانواده در زمان خرید می‌تواند سرگرم‌کننده باشد و تجربه خوبی برای فرزندانتان خواهد بود.

 

منبع: www.bistsotoon.com

الکس بازدید : 71 جمعه 25 آبان 1397 نظرات (0)
امیل دورکیم
Emile Durkheim.jpg
زاده David Émile Durkheim
۱۵ آوریل ۱۸۵۸
اپینال، امپراتوری دوم فرانسه
درگذشت ۱۵ نوامبر ۱۹۱۷ (۵۹ سال)
پاریس، جمهوری سوم فرانسه
ملیت فرانسوی
محل تحصیل اکول نرمال سوپریور
شناخته‌شده برای Sacred–profane dichotomy
آگاهی جمعی
Social fact
Social integration
آنومی
Collective effervescence
موقعیت‌های علمی
موضوع‌ها فلسفهجامعه‌شناسیتعلیم و تربیتانسان‌شناسیمطالعات دینی
مؤسسه‌ها دانشگاه پاریس، دانشگاه بوردو
تأثیرگذاری‌ها ایمانوئل کانت، رنه دکارت، افلاطون،هربرت اسپنسر، ارسطو، شارل دو مونتسکیو، ژان-ژاک روسو، اگوست کنتویلیام جیمز، جان دیویی، نوما-دنی فوستل دو کولانژ، ژان-ماری گویو، Charles Bernard Renouvier،جان استوارت میل
تأثرگرفتگان مارسل موس، کلود لوی-استروس،تالکوت پارسونز، موریس هولباخ،لوسین لوی-برول، برانیسلاو مالینوفسکی، فرنان برودل، پیر بوردیو، چارلز تیلور (فیلسوف)، آنری برگسون، امانوئل لویناس، Steven Lukes، آلفرد رادکلیف براون، E. E. Evans-Pritchard، مری داگلاس،Paul Fauconnet، Robert N. Bellah، ضیا گوک آلپ، دیوید بلور،Randall Collins، جاناتان هایت
الکس بازدید : 64 جمعه 25 آبان 1397 نظرات (0)
پادشاه فرانسه
Jean Ier le Posthume.jpg
نگاره‌ای نمادین از دوره رنسانس از ژان یکم
دوران ۱۵ نوامبر تا ۲۰ نوامبر ۱۳۱۶میلادی
زادروز ۱۵ نوامبر ۱۳۱۶ - مرگ میلادی
زادگاه ,
درگذشت ۲۰ نوامبر ۱۳۱۶
محل درگذشت پاریس
آرامگاه کلیسای سن‌دنی
پیش از فیلیپ پنجم
پس از لویی دهم
دودمان کاپتی
پدر لویی دهم
مادر کلمانس مجار
الکس بازدید : 61 جمعه 25 آبان 1397 نظرات (0)

 

مایکل جکسون
MICHAEL JACKSON
Michael Jackson in 1988.jpg
مایکل جکسون در سال ۱۹۸۸ در تور جهانی بد
زادروز ۲۹ اوت ۱۹۵۸
 
۷ شهریور ۱۳۳۷
گری، ایندیانا، آمریکا
درگذشت ۲۵ ژوئن ۲۰۰۹
 
۴ تیر ۱۳۸۸ (۵۰ سال)
لس‌آنجلس، کالیفرنیا، آمریکا
علت مرگ سکته قلبی بر اثر تزریق بالای داروی بی‌هوشی پروپوفول
آرامگاه غرب لس‌آنجلس و در گورستان «فارست لاون»
محل زندگی مزرعه نورلند واقع در سانتاباربارا، کالیفرنیا (۱۹۸۸ تا ۲۰۰۵)
ملیت  ایالات متحده آمریکا
تبار آمریکایی آفریقایی‌تبار
پیشه خواننده، موسیقی‌دان، ترانه‌سرا،آهنگ‌ساز، رقصنده، طراح رقص،هنرپیشه، شاعر، نویسنده، نقاش،سرگرمی‌ساز، بازرگان، کارآفرین،نیکوکار، فعال حقوق بشر، تنظیم کننده،تاجر
سال‌های فعالیت ۱۹۶۴-۱۹۸۴ (گروه جکسون ۵)
 
۱۹۷۱-۲۰۰۹ (تک‌خوان)
سبک پاپ، آر اند بی، راک، سول، الکترونیک،دنس، فانک و...
قد ۱۷۸ سانتی‌متر
وزن ۶۱٫۷ کیلوگرم در هنگام مرگ
لقب سلطان پاپ
دین مسیحی
مذهب شاهدان یهوه
همسر لیزا پریسلی (۱۹۹۴ - ۱۹۹۶)
 
دبی رو (۱۹۹۶ - ۱۹۹۹)
فرزندان پرنس جکسون
 
پاریس جکسون
 
بلنکت جکسون
والدین جوزف جکسون (پدر)
 
کاترین جکسون (مادر)

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 32
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 61
  • بازدید ماه : 174
  • بازدید سال : 882
  • بازدید کلی : 4,793